Injectoare piezo electrice
Sistemul de injectie cu actionare piezoelectrica directa Delphi (injectoate piezo) - poluare redusa, consum redus, mai multa putere, mai mult cuplu
În 2008 sistemele de injecþie cu rampã comunã de la Delphi au evoluat semnificativ prin utilizarea injectoarelor piezoelectrice cu acþionare directa DFI3. În acest sistem de injecþie, care lucreazã cu presiuni de pânã la 2000 de bari, acul injectorului este acþionat direct de actuatorul piezoelectric ºi nu de un sistem de control hidraulic cu supape acþionate electric.
Audemars Piguet Replica Watches
| ![]() | ![]() | ![]() |
| Injectorul piezoelectric cu acþionare directa DFI3 Sursa: Delphi | Sistemul de injecþie cu rampã comunã ºi injectoare piezoelectrice cu acþionare directã Sursa: Delphi | Pompã de injecþie DFP3 Sursa: Delphi | Injector actionat electro-hidraulic / Injector piezoelectric cu actionare directã |
Actuatorul piezoelectric acþioneazã foarte rapid asupra acului injectorului, independent de presiunea combustibilului din rampa comunã. Aceastã facilitate conduce la reducerea emisiilor poluante ºi a consumului de combustibil, precum ºi la creºterea densitãþii de putere ºi a cuplului motor. De asemenea, controlul injecþiilor multiple este optimizat deoarece nu mai apar oscilaþii de presiune în injector. Injectorul DFI3 este capabil sã execute pânã la 7 injecþii pe ciclu într-un timp mai scurt, comparativ cu injectoarele cu solenoid ºi acþionare electro-hidraulicã. Injectorul piezoelectric cu acþionare directã DFI3
Injectoarele DFI3 sunt proiectate sã funcþioneze fãrã pierderi hidraulice ºi din acest motiv nu au conductã de retur (de joasã presiune). Astfel se economiseºte pânã la 1 kW de putere disipatã, comparativ cu sistemele de injecþie cu retur de combustibil. ![]()
Acul
injectorului (5) este acþionat de actuatorul piezoelectric (4) atunci
când acesta este alimentat cu curent electric. Prin racordul (1)
injectorul este alimentat cu combustibil de la rampa de înaltã presiune.
Calculatorul de injecþie comanda injectorul prin intermediul
conectorului electric (2). Injectorul piezoelectric cu acþionare directã DFI3 – detaliu Foto: Injectorul piezoelectric cu acþionare directã DFI3 – detaliu Sursa: Delphi
| În cazul injectorului cu acþionare electro-hidraulicã (A) acul injectorului (A.4) nu este acþionat direct de actuatorul cu solenoid (A.1) ci se deschide ca urmare a diferenþelor de presiune ce se formeazã în circuitul hidraulic (A.3). Modificarea presiunilor se datoreazã deschiderii supapei de control (A.2). Astfel, comanda electricã a calculatorului de injecþie alimenteazã actuatorul cu solenoid care deschide supapa de control, se modificã presiunile din circuitul hidraulic de comandã ºi implicit se deschide acului injector. Noul injector piezoelectric cu acþionare directã are avantajul cã acul injectorului (B.4) este acþionat direct de actuatorul piezoelectric (B.1). Între acul injectorului ºi actuator nu este legãtura mecanicã directã, miºcarea fiind transmisã ºi amplificatã hidraulic (B.3). Deoarece combustibilul este incompresibil, la alimentarea cu energie electricã a actuatorului piezoelectric, miºcare este transmisã instantaneu acului injector. Datoritã deschiderii foarte rapidã a acului injector, în cazul injectorului piezoelectric, se pot efectua pânã la 7-8 injecþii pe ciclu fãrã timpi de aºteptare între ele. Comparativ cu un injector cu solenoid deschiderea ºi închiderea unui injector piezoelectric este de aproximativ 3 ori mai rapidã. Pentru sistemele de injecþie cu
injectoare piezoelectrice cu acþionare directa Delphi utilizeazã o pompã
de injecþie de înaltã presiune care poate ridica presiunea
combustibilului pânã la 2000 de bari. Pompa, antrenata de motorul cu
ardere internã, are douã pistoane ºi poate funcþiona pânã la o turaþie
de 5000 rot/min. Sistemul de injecþie cu rampã comunã ºi injectoare piezoelectrice cu acþionare directã
|
Injectorul piezoelectric cu acþionare directã se remarcã prin faptul
cã este înconjurat de combustibil, în volumul dintre carcasa (3) ºi
actuatorul piezoelectric (4) fiind combustibil sub presiune. Prezenþa
volumului de combustibil din injector acþioneazã ca un acumulator de
presiune evitându-se astfel crearea de unde de presiune între injector
ºi rampã, în momentul deschiderii acului injector (5). Combustibilul
(motorina) intrã în camera acului injector prin canalele (2) ºi este
injectatã în cilindru prin intermediul orificiilor (1).![]() | Secþiune printr-un injector cu solenoid (A) ºi unul piezoelectric (B) - schemã de principiu Foto: Secþiune printr-un injector cu solenoid (A) ºi unul piezoelectric (B) – schemã de principiuA – injector cu acþionare electro-hidraulica (solenoid)
|



















