reparatii injectoare, injectie diesel, reconditionare pompe injectie, pompa injectie, pompe Delphi

Solicita reparatii pentru: MarcaModel
An
Reparatii injectoare Pompe de inalta presiune Pompe electronice Pompe mecanice Injectoare common rail Duze pentru injectoare Injectie diesel Echipamente pentru testare Piese pentru pompe injectie Calculatoare auto Filtre de combustibil Bujii incandescente
reparatii injectoare, injectie diesel, reparatii pompe, pompa injectie, pompe Delphireparatii injectoare, injectie diesel, reparatii pompe, pompa injectie, pompe Delphi
          
          $('#zoom').cycle({
            fx:    'cover',
            direction: 'right',
            sync:  true,
            delay: -2000,
            cleartype: true,
            cleartypeNoBg: true
            });

          $('#zoom img:first').fadeIn(3000);
          
        
 » Produse » Bujii incandescente »

Injectoare piezo electrice

Sistemul de injectie cu actionare piezoelectrica directa Delphi (injectoate piezo) - poluare redusa, consum redus, mai multa putere, mai mult cuplu

În 2008 sistemele de injecþie cu rampã comunã de la Delphi au evoluat semnificativ prin utilizarea injectoarelor piezoelectrice cu acþionare directa DFI3. În acest sistem de injecþie, care lucreazã cu presiuni de pânã la 2000 de bari, acul injectorului este acþionat direct de actuatorul piezoelectric ºi nu de un sistem de control hidraulic cu supape acþionate electric.

Audemars Piguet Replica Watches

Injectorul piezoelectric cu acþionare directa DFI3
Sursa: Delphi
Sistemul de injecþie cu rampã comunã ºi injectoare piezoelectrice cu acþionare directã
Sursa: Delphi
Pompã de injecþie DFP3
Sursa: Delphi
Injector actionat electro-hidraulic / Injector piezoelectric cu actionare directã

Actuatorul piezoelectric acþioneazã foarte rapid asupra acului injectorului, independent de presiunea combustibilului din rampa comunã. Aceastã facilitate conduce la reducerea emisiilor poluante ºi a consumului de combustibil, precum ºi la creºterea densitãþii de putere ºi a cuplului motor. De asemenea,  controlul injecþiilor multiple este optimizat deoarece nu mai apar oscilaþii de presiune în injector. Injectorul DFI3 este capabil sã execute pânã la 7 injecþii pe ciclu într-un timp mai scurt, comparativ cu injectoarele cu solenoid ºi acþionare electro-hidraulicã.

Injectorul piezoelectric cu acþionare directã DFI3


Injectorul piezoelectric cu acþionare directa DFI3 - secþiune

Injectoarele DFI3 sunt proiectate sã funcþioneze fãrã pierderi hidraulice ºi din acest motiv nu au conductã de retur (de joasã presiune). Astfel se economiseºte pânã la 1 kW de putere disipatã, comparativ cu sistemele de injecþie cu retur de combustibil.


  • racord de înaltã presiune
  • conector electric
  • carcasa injectorului
  • actuatorul piezoelectric (piezo-ceramic)
  • acul injector

Acul injectorului (5) este acþionat de actuatorul piezoelectric (4) atunci când acesta este alimentat cu curent electric. Prin racordul (1) injectorul este alimentat cu combustibil de la rampa de înaltã presiune. Calculatorul de injecþie comanda injectorul prin intermediul conectorului electric (2).

Injectorul piezoelectric cu acþionare directã DFI3 – detaliu

Foto: Injectorul piezoelectric cu acþionare directã DFI3 – detaliu

Sursa: Delphi

  •     orificii de injecþie
  •     canale de curgere combustibil
  •     carcasa injectorului
  •     actuatorul piezoelectric
  •     acul injectorului

În cazul injectorului cu acþionare electro-hidraulicã (A) acul injectorului (A.4) nu este acþionat direct de actuatorul cu solenoid (A.1) ci se deschide ca urmare a diferenþelor de presiune ce se formeazã în circuitul hidraulic (A.3). Modificarea presiunilor se datoreazã deschiderii supapei de control (A.2). Astfel, comanda electricã a calculatorului de injecþie alimenteazã actuatorul cu solenoid care deschide supapa de control, se modificã presiunile din circuitul hidraulic de comandã ºi implicit se deschide acului injector.

Noul injector piezoelectric cu acþionare directã are avantajul cã acul injectorului (B.4) este acþionat direct de actuatorul piezoelectric (B.1). Între acul injectorului ºi actuator nu este legãtura mecanicã directã, miºcarea fiind transmisã ºi amplificatã hidraulic (B.3). Deoarece combustibilul este incompresibil, la alimentarea cu energie electricã a actuatorului piezoelectric, miºcare este transmisã instantaneu acului injector.

Datoritã deschiderii foarte rapidã a acului injector, în cazul injectorului piezoelectric, se pot efectua pânã la 7-8 injecþii pe ciclu fãrã timpi de aºteptare între ele. Comparativ cu un injector cu solenoid deschiderea ºi închiderea unui injector piezoelectric este de aproximativ 3 ori mai rapidã.

Pentru sistemele de injecþie cu injectoare piezoelectrice cu acþionare directa Delphi utilizeazã o pompã de injecþie de înaltã presiune care poate ridica presiunea combustibilului pânã la 2000 de bari. Pompa, antrenata de motorul cu ardere internã, are douã pistoane ºi poate funcþiona pânã la o turaþie de 5000 rot/min.

Prima aplicaþie care utilizeazã acest sistem de injecþie este motorul cu patru cilindri OM651 produs de Daimler. Acest motor echipeazã automobilul Mercedes C250 CDI BlueEfficiency ºi va fi oferit în mai multe versiuni de putere: 100 kW, 125 kW ºi 150kW.

Sistemul de injecþie cu rampã comunã ºi injectoare piezoelectrice cu acþionare directã


Avantajele acestui sistem de injecþie, comparativ cu injectoarele electro-hidraulice, sunt remarcabile:

  • reducerea emisiilor de oxizi de azot ºi particule cu aproximativ 30%, creºterea cuplului ºi a puterii motorului cu aproximativ 10%, datorita îmbunãtãþirii pulverizãrii combustibilului injectat ºi a controlului mai precis a cantitãþii de combustibil injectatã
  • creºterea randamentului motorului datoritã lipsei pierderilor hidraulice ale injectoarelor (lipsa returului)
  • injecþii multiple (7-8) ºi rapide
  • timpul de deschidere ºi închidere al injectoarelor este independent de presiunea din rampa comunã de înaltã presiune


Datoritã acestor caracteristici motoarele cu 4 cilindri echipate cu sisteme de injecþie cu injectoare piezoelectrice cu acþionare directã ºi sistem de supraalimentare cu turbocompresor în doua etaje pot obþine performanþe similare cu cele ale unui motor în 6 cilindri. De asemenea acest sistem de injecþie faciliteazã atingere nivelului Euro 6 pentru emisiilor poluante.

Injectorul piezoelectric cu acþionare directã se remarcã prin faptul cã este înconjurat de combustibil, în volumul dintre carcasa (3) ºi actuatorul piezoelectric (4) fiind combustibil sub presiune. Prezenþa volumului de combustibil din injector acþioneazã ca un acumulator de presiune evitându-se astfel crearea de unde de presiune între injector ºi rampã, în momentul deschiderii acului injector (5). Combustibilul (motorina) intrã în camera acului injector prin canalele (2) ºi este injectatã în cilindru prin intermediul orificiilor (1).

Secþiune printr-un injector cu solenoid (A) ºi unul piezoelectric (B) - schemã de principiu

Foto: Secþiune printr-un injector cu solenoid (A) ºi unul piezoelectric (B) – schemã de principiu

A – injector cu acþionare electro-hidraulica (solenoid)
  • actuator cu solenoid (electromagnet)
  • supapa de control
  • circuitul hidraulic de acþionare
  • acul injectorului


B – injector piezoelectric cu acþionare directa

  • actuator piezoelectric
  • rezervor (volum) de combustibil
  • amplificator hidraulic de miºcare
  • acul injectorului

MOTEK ROMANIA DELPHI DELPHI LUCAS BOSCH DENSO